Veelgestelde vragen aan Autoschade Oranjedorp

Ik heb schade en kan mijn auto niet missen
Geen probleem. Bij Autoschade Oranjedorp bieden wij u mobiliteitsgarantie. Hierdoor kunt u altijd rekenen op passend vervangend vervoer.

 

Hoe meld ik autoschade?
U meldt altijd uw autoschade eerst bij uw verzekeraar of leasemaatschappij. Daarna meldt u de autoschade bij Autoschade Oranjedorp. Dat doet u eenvoudig online.

 

Hoe moet ik mijn schade verhalen?
Dit hangt af van uw verzekering en de schuldvraag bij het ongeluk. U kunt ook uw specifieke situatie aan ons uitleggen, de medewerkers van Autoschade Oranjedorp helpen u graag.

 

Mijn auto is total loss, wat betekent dit?
De auto is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt ‘technisch total loss’ genoemd. De herstelkosten bedragen meer dan de waarde van het voertuig: dit heet ‘economisch total loss’.

 

Wat kan het Waarborgfonds Motorverkeer voor mij betekenen?
Het Waarborgfonds Motorverkeer keert schade uit aan motorvoertuigen als deze veroorzaakt is door een ander, onbekend motorvoertuig. Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden enkele voorwaarden:

  • U moet altijd aangifte doen bij de politie.
  • Het moet onomstotelijk vaststaan dat de schade aan uw auto door een ander motorvoertuig is veroorzaakt.
  • U moet getuigenverklaringen kunnen overleggen.

 

Wanneer is mijn auto klaar?
Dit is afhankelijk van de schade. Autoschade Oranjedorp geeft u in het intakegesprek een indicatie en houdt contact met u over de aflevering van uw herstelde auto. De gemiddelde reparatieduur is 2 dagen. In de tussentijd kunt u natuurlijk beschikken over passend vervangend vervoer. Zo blijft u altijd mobiel!

 

Wat moet ik meenemen voor het intakegesprek?
Uw auto, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1A en 1B of het kentekenpasje, de groene kaart en de ingevulde kopie van het Europees Schadeformulier.

 

Ik wil graag weten wat de reparatie van mijn autoschade kost, kan ik zo bij u langsrijden?
U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij het Autoschade Oranjedorp terecht.

 

Kan mijn auto gehaald en gebracht worden?
Autoschade Oranjedorp biedt u mobiliteitsgarantie. Daarom is het mogelijk dat wij uw auto ophalen en weer bij u afleveren.

 

Zit er garantie op de gerepareerde schade?
Autoschade Oranjedorp biedt u het FOCWA-garantiebewijs waarmee u verzekerd bent van 4 jaar garantie op de herstelde schade. Daarnaast wordt de eventuele fabrieksgarantie volledig overgenomen. Op lak heeft u zelfs 6 jaar garantie.

 

Mijn auto is gerepareerd, kan deze meteen door de wasstraat?
Wij leveren uw auto altijd gewassen af. Daarna kunt u het beste minimaal 2 tot 3 dagen wachten voordat u uw auto wast in een wasstraat.

 

Hoe is de betaling van autoschadeherstel geregeld?

Wij regelen het met uw verzekering! Autoschade Oranjedorp factureert alle schadeherstelwerkzaamheden die gedekt zijn door uw verzekering rechtstreeks aan uw lease- of verzekeringsmaatschappij. Zo hoeft u geen bedragen voor te schieten. U betaalt alleen uw eigen risico, als daar tenminste sprake van is. Dekt uw verzekering de schade niet, dan ontvangt u zelf de factuur. Deze dient u vanzelfsprekend binnen de geldende betalingstermijn te voldoen.

 

Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?
Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.

 

Hoe zit het met mijn no-claim als ik schade via de verzekering laat lopen?
Autoschade Oranjedorp kan dit eventueel direct aan uw lease-, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon vragen. Zij kunnen deze ‘financiële schade’ exact voor u berekenen, zodat u direct weet waar u aan toe bent.

 

Ik heb een klacht over de reparatie, wat nu?
Wij repareren vertrouwd, vakkundig en snel. Mocht u niet tevreden zijn over onze dienstverlening, verzoeken wij u direct contact op te nemen met  Autoschade Oranjedorp zodat wij u een oplossing kunnen bieden. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan is het goed te weten dat er een FOCWA-geschillencommissie bestaat. Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten tussen FOCWA-Eurogarantbedrijven en haar klanten.